FGN NLS11RMP-AG Neo Classic LS Antique Gold Electric Guitar Including Gig Bag*

14.990,00 NOK

Veil. salgspris 14.990,00 NOK

Klarna

Ingen produktomtale

Har du hørt om Japan produsert Fender? Nærmere kommer du ikke. FGN ILIAD er en del av FGN J-Standard-serien. Alle FGN er produsert i Japan. Den japanske fabrikken FUJIGEN overlater ingenting til tilfeldighet, spillbarhet, lyd og utseende, er veldig bra.

Modell/varenr.: 0 NLS11RMP/AG
Lagerstatus: På fjernlager
stk.

Fujigen begynte å produsere gitarer i 1960. Det har produsert og produserer fortsatt for de største kjente merkene, inkludert de svært ettertraktede japanske Strats. Gjennom årene har de samlet en enorm mengde kunnskap med mål om å lage den perfekte gitaren. FGN er den legendariske fabrikkens eget merke. Der teknologien ble videreutviklet og foredlet. FGN Neo Classic-serien er sannsynligvis blant de beste du kan kjøpe hvis du vil ha en gitar i vintagestil til en fornuftig pris. FGN NLS11 er basert på 1956-57 Gold Top-modellene. 1956 var utstyrt med P90 pickuper som ble erstattet av humbuckere på 1957-modellen. FGN Neo Classic har en fantastisk finish (umulig å fange på et bilde) og er veldig fin å spille på. Den har en relativt tynn hals med C-profil. Perfekt avstemt og tonet med lav strenghøyde. En gitar som stemmer uansett hvor på gripebrettet du spiller tonen. Med sitt patenterte C.F.S-system stemmer den bedre enn gitarer vanligvis gjør. De lett buede båndene gjør avstandene mer nøyaktige. FGN Neo Classic har en veldig god sustain. FGN NLS11 Gold Top er utstyrt med P90 pickuper og det er godt trykk i disse pickupene. P90 pickupene leverer høy ytelse samtidig som de opprettholder strengseparasjon, noe en humbucker har vanskeligere med. Her finner du varme, fine, rene toner og god klo i de støvete. FGN bruker maskinvare fra Gotoh – Made in Japan – med anerkjent høy kvalitet. FGN Neo Classic kan konkurrere med betydelig dyrere gitarer og, etter vår mening, kanskje til og med "knipse dem på nesen". FGN Neo Classic LS11 er tilgjengelig i fargen antikk gull.

Specifikation:

• Body: Solid mahogany with Maple Top
  • Neck: Mahogany Thin U-shape