FGN JIL2ASHM/OWB Iliad Off White Blonde Electric Guitar Including Gig Bag

9.990,00 NOK

Veil. salgspris 9.990,00 NOK

Klarna

Ingen produktomtale

Har du hørt om Japan produsert Fender? Nærmere kommer du ikke. FGN ILIAD er en del av FGN J-Standard-serien. Alle FGN er produsert i Japan. Den japanske fabrikken FUJIGEN overlater ingenting til tilfeldighet, spillbarhet, lyd og utseende, er veldig bra.

Japanske Fujigen bygger gitarer med enestående utseende, finish, spillekomfort og lyd. Og dette til en lav pris. Denne telecasteren er intet unntak. En virkelig god telefon. Her får du mye gitar for pengene. Den kan definitivt konkurrere med mye dyrere merker. Jeg vil si at det er vanskelig å finne noen som overgår denne tele i lyd, finish og spillekomfort. ILIAD JIL-M har en fin akustisk tone og når den er plugget inn har den en imponerende bredde, både strålende diskant og samtidig trykk i både mellom- og bassregisteret. Det er en herlig twang i gitaren. Den har Seymour Duncan-pickuper på den, og de låter bra. Her høres det ut som telecastere på sitt beste. Den har en ekstra finesse med 4-veis pickupvelger hvor man kan ha pickupene i serie som gir en ekstra bass. Mer volum, mer bunn og mellom. Kroppen er laget av ask med gode tonale og visuelle egenskaper. Gitaren er veldig lett - bare ca 3 kg. Den har en fin U-formet hals på seg - vi vil gjerne si at det er en moderne U-form fordi det er en relativt tynn hals. Middels kan du si, verken tykk eller tynn. Ligger godt i hånden. Halsen har s.k Compound Radius – som betyr at halsens radius blir større jo lenger ned mot kroppen den kommer. Det gir større spillekomfort – lettere å ta akkorder og lettere å spille solo. Den har også Fujigens patenterte C.F.S stemmesystem, som gjør at strengene er lett bøyd, noe som forbedrer intonasjonen. Bøyen er svak - så du må se godt etter for å se den. Men det utgjør en forskjell. Tonene passer bedre over hele halsen. Flott gitar til en overraskende lav pris. Kommer med en heftig FGN Gig Bag.

SPECIFICATION

CONSTRUCTION : Bolt-On
FRETS : 22F Medium High (C.F.S)